söndag 15 juli 2012

Söndagkväll

Gårdagen tillbringade vi hos svärisarna i Delsbo med en mysig grillning på kvällssidan...
Vi tvättade, satte på pyjamas, och gav donnan en flaska babysemp vid halv åtta tiden, sen bäddade vi ner henne under myggnätet i vagnen (eftersom vi satt i uthuset). Hör och häpna - hon somnade på direkten, och sov som en stock tills det var dax att åka hem vid halv elva tiden. Tror aldrig nattningen gått så bra någonsin. Gick även hur bra som helst att flytta över henne till babyskyddet, och senare till hennes säng. Dock så vaknade hon vid tolv och var vaken en stund, men då fick hon sova med oss i våran säng så då blev allt frid och fröjd igen...

Jag har slutat amma också. Det gick inte längre för hon bara bet mig hela tiden, och var inte nå intresserad av mjölken. Unge! Jag som har så mycket mjölk kvar.
Både igår och idag har jag haft så ont så jag till slut var tvungen att ta fram pumpen och pumpa ur. Igår handmjölka jag ur lite grann men det hjälpte inte idag.
Det är svårt för jag vill ju att produktionen ska upphöra, samtidigt är jag livrädd för mjölkstockning...

Dagen idag har bara gått åt till tråkiga måsten som att tvätta, städa, rensa ur Elisas urväxta kläder med mera. Och nu är det snart godnatt. I morgon ska vi på BVC och se om skruttan har vuxit något. Det var över en månad sen vi var där sist...

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar