onsdag 25 juli 2012

Barnvakt

Igår fick jag äntligen gå till frissan för toppar och dom sedvanliga slingorna. Jag går alltid var åttonde vecka till Carin, men skulle nog behöva gå var sjätte egentligen.
Alltid när det är två veckor kvar ungefär så känns utväxten fruktansvärd.
Är det nåt som jag verkligen prioriterar så är det håret. Kläder får hellre vara om jag måste välja, för ett ovårdat hår klarar jag bara inte av. Hår är viktigt.

Min mamma var snäll och tog ledigt från jobbet och åkte från Ljusdal för att passa Elisa. Jens kunde inte denna gång.
Det var första gången vi hade barnvakt, men det hade gått hur bra som helst. Dom hade tänkt matat fåglarna vid lillfjärden men Elisa somnade givetvis under promenaden så det blev lite shopping åt lillskruttan istället.

Mamma hade även bakat massa kanelbullar och blåbärsmuffins till oss. Så nu har vi fulla frysen ifall nån är fikasugen :-)

Idag har vi lunchat på Wayne's med mammagruppen bestående av Johanna och Tage, Emelie och Ebbe, och Anki med tvillingflickorna Anna och Ingrid.
Efteråt blev det lite shopping. Elisa fick två nya pyjamasar från Lindex. Även en ny leksak från Brio - Mimmi i en racerbil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar