söndag 8 juli 2012

Food

Tänkte dela med mig av lite enkla recept på barnmat här framöver. Jag älskar att laga mat och så även till min unge. Och hon äter med god aptit. Allt är eget "påhitt" så om näringsvärdet faller inom "ramarna" för vad som Livsmedelsverket rekommenderar vågar jag inte svara på, men det känns som att det är en näringsrik sammansättning av råvaror i allafall. Lite koll har man ju ;-) Här har jag gjort dillkokt lax med potatis, morötter, och ärtor. Det blev tre barnmatsburkar i normalstorlek. Till det använde jag: 1 laxfilé. 2 msk hackad dill. 4 små potatisar. 1 morot. Ca 3 msk gröna ärtor. 1.5 dl spad från de olika koken. 1 msk osaltat smör. 1 msk rapsolja. 1/2 krm vitpeppar. Laxen kokades tillsammans med dillen. Potatisarna och moroten skalades och delades till mindre bitar och kokades sedan tillsammans. Ärtorna kokades för sig. När allt var färdigkokt kryddade jag med lite vitpeppar. Tog i smör och rapsolja. Spädde med lite av spadet, och mixade med en stavmixer till en puré.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar