måndag 30 juli 2012

Jordgubb

Nu har man halkat efter återigen i uppdateringen... så kan ju ta några rader om vad som hänt de senaste dagarna.

I fredags var vi hos svärisarna och grillade och myste ute i den varma sommarkvällen.. Även ett (två) glas rosé slank ner...

På lördagsförmiddagen åkte lilla familjen upp till min morfar tillsammans med mamma/mormor och hälsade på. Det blev en pizzalunch där uppe.

Igår gästspelade jag på tian. Så roligt att träffa gamla arbetskompisar, var nog säkert ett och ett halvt år sen jag jobbade någonting där. Mycket var nytt b.la de nya stora fina lokalerna, som man nästan gick vilse i :-)
Jag hoppas det blir nån fler gång innan jag ska börja jobba på riktigt i Januari, för då blir det bara på HIA.
Visserligen trivs jag alldeles utmärkt med det, men man saknar ju alla härliga människor man jobbat med tidigare också.

Idag har varit en riktigt jobbig dag måste jag säga. Dåligt med sömn inatt och en fisunge som inte var så himla lätthanterlig (ursäkta ordvalet) utan ville mest riva hela lägenheten om hon kunde, och fick hon inte ta i allt så gallskrek hon. Inte det man önskar sig mest när gruset i ögonen aldrig ville försvinna. Så när Jens kom hem passade jag på att rymma hemifrån ett stund. Hämtade ut Elisas nya gåvagn och åkte runt på olika affärer, och tog god tid på mig. Köpte en jättefin barnkorg på Ombonat till Elisas leksaker. Även goda doftpåsar som luktar jordgubb.
Sen blev det en tur till både Coop och Ica maxi för mathandling och inköp av diverse nödvändigheter.
Nu ikväll har jag unnat mig (läs Elisa) lite nätshopping från Polarn o Pyret. Fri frakt så då måste man passa på. Ska även passa på att få lite mer sömn inatt än natten som var, för imorgon är planerna att solen ska skina och att jag, Elisa och Sara ska åka till Hölick och mysa.

Godnatt godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar