lördag 7 juli 2012

Ont i hjärtat

Tänkte ge det här med bloggen en ny chans. Det kommer med stor sannolikhet att bli mestadels mobilinlägg (om det nu håller i sig) :-) Tycker inte att jag har tiden att sitta vid datorn och skriva, utan det får bli härifrån i ett ledigt ögonblick. Visserligen går det inte att spalta upp och göra så "snyggt" från mobilen som från datorn men det struntar jag i nu, huvudsaken jag kan skriva lite... Idag har jag jobbat! Har tagit på mig två dagpass under föräldrarledigheten. Idag och imorgon. Det var första gången jag jobbade sen i slutet av September då jag gick på min graviditetsledighet. Det gick faktiskt ganska bra men det var mycket att göra just idag, och jag förmodar att morgondagen kommer att se likadan ut... Igår kväll däremot kändes det tungt och det värkte rejält i mammahjärtat att veta att jag skulle vara utan min Elisa i åtta hela timmar. Även hon verkade känna av att någonting var på gång. Hon trotsade sömnen in i det längsta och bara jag dög till. Hon skulle promt somna på mitt bröst. Försökte Jens ta över efter att hon vaknat gång på gång när jag lagt över henne i sin säng, så bara grinade hon tills jag kom igen. Lillskruttan... Men imorse kändes det helt okej. Jag ammade henne och sen somnade hon om med pappa, och dagen hade gått galant... Inget grin och skrik utan massa mys och bus :-) Hon äter ju både gröt och mat nu så med amningen var det inga problem. Hon ammas bara på morgonen och kvällen nu, och om hon vaknar på natten. Nu ikväll gick det bättre med nattningen också, även om hon inte somnade förrän klockan var över nio. Klockan tickar även på för oss, och om jag ska orka upp före sex imorgon är det nog bäst att krypa ner snart. Så jag säger godnatt och på återseende förhoppningsvis imorgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar