tisdag 28 februari 2012

T r e månader

Igår blev våran lilla Elisa tre månader gammal. Tiden går inte lite fort!

Så idag var det dags för tre-månaders vaccinationen som bestod av: difteri, stelkramp, kikhosta, hib, polio, pneumokocker, och hepatit b.
En spruta i varje lår samtidigt. Usch och fy. Det var verkligen inge roligt.
Jag trodde faktiskt det skulle gå bättre, men våran tjej var tydligen väldigt känslig för det där.
Hon skrek och skrek så hon blev alldeles knallröd i ansiktet, och jag gav mer och mer sockerlösning, men hon var otröstlig. Stackars stackars liten.

Hemma har hon varit ledsen och grinat jättemycket. Det enda som har hjälpt är att hon har fått legat och snuttat.
Kan lova att mina tuttar är bra ömma nu...
Dock har hon inte haft någon feber ännu. 37.4 visade tempen på och det är ju ingen feber. Men hon mår inge bra alls :-(

Vi gjorde i ordning ett bad åt henne och renbäddade sängen, men det hjälpte inte mycket. Hon verkade ha ont, så hon fick en supp Alvedon och lite mer tutt. Och nu har hon äntligen somnat och sovit sen niotiden.

Jag hoppas hon är piggare i morgon... mitt lilla hjärta .



(Bild från i förrgår morse)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar