onsdag 24 oktober 2012

Mitt i veckan

Idag började vi våran dag med sång, dans, lek och fika på kyrkis som var väl uppskattat av lilla donnan. Efteråt somnade hon som en klubbad säl och jag kunde lämna henne hemma med pappan som jobbade eftermiddag idag. Själv styrde jag den lilla svarta ner på stan för en lunch med Sara. Och herregud vad knepigt det kändes att vara utan Elisa, hon som vanligtvis hänger med mig på precis allt förutom träningen. Jag har aldrig gått på stan och fikat/ätit lunch eller ens tagit den kortaste promenaden utan henne förrän idag! Lite skönt var det ändå att bara kunna tänka på sig själv för en stund. Vi kunde lugnt strosa i affärer efteråt...

På eftermiddagen var vi bjudna på middag hemma hos Johanna och Lova, så där har vi spenderat förkvällen. Jättegod kycklinggryta bjöds det på!

Det märks så väl att Elisa gillar att vara med lite äldre barn, finns så mycket hon vill lära sig och ta efter. I vanliga fall hemma så har hon mestadels krupit även om tar några steg då och då, men ikväll när vi var där skulle hon promt gå hela tiden som Lova...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar