torsdag 19 april 2012

Ny dag nya tag!

I förrgår fick vi reda på att moderkortet på våran laptop behövde bytas ut och att det skulle kosta 3500 kronor för själva kortet och 1000 för installation av det. Alltså totalt 4500 kronor!
Det kändes inte direkt som ett alternativ att fortsätta den resan, då hemförsäkringen inte täckte vätskeskador på elektronik, och vi alltså inte får ut en enda krona!
Drulleförsäkring hade vi ju naturligtvis inte *suck*.
Det blev att vi inhandlade en ny istället med en sån försäkring. En HP igen ofcourse.

Hoppet fanns ju ändå kvar att vi skulle få igen våra mappar och filer på ett kabinett...
Samtalet kom igår... det jobbigaste samtalet jag fått på väääldigt länge... Det funkade inte. Allt var i så pass dåligt skick att ingen information gick att läsa av... dvs bilderna på våran tjejs resa från livet i magen till nu är borta. Finns inte längre.
Usch det känns som om nån har stulit de dyrbaraste månaderna i vårat liv. Alla andra bilder som inte är på Elisa bryr jag mig inte om.
Dock fanns det ett sätt att eventuellt få tillbaka bilderna, och det var att skicka hårddisken vidare till några experter i Uppsala som plockade isär hela hårddisken och på så sätt kunde få ut dem.
Detta var givetvis inte gratis utan skulle kosta nånstans mellan (ja hör och häpna vilket vansinne!) 10.000-20.000 kronor.
Ja hade man mycket pengar så... men när man inte med säkerhet kan veta om det ens för dessa summor går, så känns det inte som ett alternativ att betala och sen kanske inte få ut nånting av det...

Annars var dagen igår bra på alla sätt och vis... Började morgonen med en långpromenad med Sara och min lilla tjej på nästan två timmar... Sen lunchade vi på stan... Och på kvällen hämtade jag upp henne för ett CXWORK pass, och även en sväng på crosstrainern efter det...

Idag har jag bestämt att jag inte ska deppa nå mer över det som hänt, för det hjälper ju inte ändå. Borta är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar