fredag 30 mars 2012

Kass på att blogga

Ja det är jag verkligen. Lyckades få in ett inlägg sent igår kväll men annars har det varit tomt ett tag.   Tycker verkligen att det är roligt att skriva och så, men tiden räcker aldrig till...


Tänkte återge lite vad veckan har innehållit:


Måndagen inleddesföräldrargrupp... Vi var väldigt få den dagen då det fattades två mammor med barn.    Sen skulle en mamma iväg och väga sina tvillingtjejer. Så då var det bara jag, Elisa, Johanna och Tage kvar..
Vi stannade ett litet tag, men sen tog vi en promenad runt Lillfjärden så dem små fick sig en tupplur.



I tisdags blev Elisa fyra månader så då fick hon smaka lite potatis, men det var ingen höjdare...
Hon förstod inte alls hur man skulle göra utan bara sög på det och sen for det ut...   
Såg även ut som hon höll på att kväljas... stackars liten.
Men det kommer fler tillfällen att "öva" på.
Tänkte fortsätta med potatis ett tag till, sen kanske morot...
Dietisten rådde oss att inte ge fruktpuré eller sånt som smakar sött innan vi har introducerat typ potatis, gröt osv eftersom dem föredrar det som smakar sött framför det med neutral smak. 
Och med det som smakar sött menar jag förstås inte godis och sånt utan fruktpuréer :-)

Samma dag upptäckte hon sina fötter, otroligt va gulligt det ser ut när hon nyper fast tårna med sina små händer. Hon håller i bägge fötterna samtidigt. Hur sött som helst ju.

Även att jag hann med ett pass CXWORK och 30 minuter på crosstrainern.



Onsdagen bjöd på promenad med lillskruttan, och efter det en sväng på stan för inhandling av lite nya leksaker åt henne. Hon har börjat intressera sig mer och mer för det nu, så det är inte bara mamma och pappas ansikten som gäller längre. Även om dem såklart är bäst fortfarande :-)
Vi köpte även lera som vi ska göra hand och fotavtryck i och sätta i en ram.
På Elisa förstås :-)

Även den dagen blev det träning. Jag och Sara åkte iväg på ett pass Bodypump.
Sen på kvällskvisten kom Anna och hälsade på.



Igår blev det en tur till Jens föräldrar i Delsbo. Vi tog en långpromenad på sju kilometer jag, Elisa och hennes farmor. Så skönt!

CXWORK och 30 minuter på crosstrainern hanns också med.

Sen för att inte förglömma så vände sig Elisa från rygg till mage och rullade också.
Det är verkligen mycket som händer på utveckligsfronten nu.
Jätteroligt!



I helgen har vi inga planer än, förutom att jag ska hem till Anna och hjälpa henne med gardiner.
Och på söndagseftermiddagen tänkte jag försöka komma iväg och köra lite bodypump igen.
Det gäller att ligga i om man ska komma i bikinin till sommarn ;-)

Även att vi måste få iväg dopkorten...

TREVLIG HELG!



Anna och min lillskruttan i Onsdags


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar