måndag 12 mars 2012

Kalas


Igår var Elisa på sitt första kalas. Det var hennes kusin Freja som fyllde fyra.
Eller egentligen så fyller hon nästa helg men de valde att ha kalas denna helg istället.
Malin hade bakat jättegod tårta och cupcakes m.m. Väldigt gott var det!


Måndag betyder mammagrupp, så där har vi tillbringat några timmar idag.
Dietisten var dit och pratade lite allmänt kring kosten för bäbisar.
Min tanke från början var att vänta tills Elisa blivit sex månader innan jag skulle ge henne något annat än bröstmjölk, men jag tror att jag har ändrat mig på den punkten.
Verkar hon nyfiken som hon i övrigt är på allting annat, så ska hon nog få smaka lite när hon blir fyra månader.


Apropå mat så var vi iväg på Babyproffset i eftermiddag och inhandlade en matstol åt lillskruttan.
Det blev en vit Stokke tripp trapp med tillhörande bygel och sittdyna. Mycket nöjd!
Än sålänge blir det bara väldigt korta stunder hon kommer få sitta i den, men så småningom så... :-)


Och nu ikväll hade jag tänkt åkt och tränat vid sjutiden men Elisa var så väldigt mammasjuk och ville bara snutta och snutta...
Men efter mat, blöjbyte, tvätt, och pyjamas så var hon redo för sängen och jag kom äntligen iväg även om klockan hunnit bli halv nio.
Det blev ett 30 minuters pass på crosstrainern och lite rygg på maskinerna.



Här har hon fått tag på Frejas barbiedocka. Det var tydligen väldigt gott med dockhår :-)



Premiärsittning i nya stolen .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar