måndag 3 september 2012

Kursstart

Det känns att hösten är kommen nu. Allt som har med skolor att göra förknippar jag med just höst, och jag är säkert inte ensam om att tycka så.
Idag var det nämligen dax för simskola eller babysim för min lilla Elisa. Vi har ju gått en termin eller vad man ska kalla det tidigare, sen blev det sommaruppehåll.

Idag innan vi åkte och badade hann vi även med en promenad ner på stan och en lekstund i sandlådan i Borgarparken.
Medans jag gjorde fina sandkakor hade Elisa fullt upp med att äta på alla spadar och krattor som var dränkta i grus, sen plattade hon ner mina kakor min lilla busunge.

Efter babysimmet var det bara att skynda hem för att slänga ihop en middag åt oss alla, så nu har man frysen full med spagetti och köttfärssås åt lillskruttan. Jag tror hon börjat ledsna på kyckling, lax och torsk som dom flesta burkarna som finns där innehåller.

Recept:

100 gram köttfärs
2 tsk frysta provensalska örter
1 msk hackad gul lök
1/2 krm paprikapulver
1/2 krm sv. peppar

2 dl kokt fullkornsspagetti
2 tomater
Några matskedar spad av "köttfärskoket".
1 msk rapsolja
1 msk osaltat smör, ej margarin.

Gör så här:

Koka köttfärs, lök, örter, kryddor tills köttfärsen är kokt, och löken mjuk. Tar några minuter.
Mixa två tomater som sedan ska kokas lätt i några minuter.
Blanda köttfärs, kokt pasta, tomatsås, ta i smör och olja, späd med spad. Mixa. Klart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar