lördag 4 augusti 2012

Utsövd

Igår kom min moster och Johanna till stan, dom skulle shoppa lite inför deras turkietresa som bär iväg om två veckor. Tror även moster hade en lite längtan efter Elisa :-)
Vi gick på jambo och tog en varsin macka och en kopp kaffe. Min kopp spillde ju jag naturligtvis ut på hela byxorna och skorna, så typiskt mig. Som tur var hade kaffet hunnit svalnat lite så jag brände mig inte. Jag tackar libero wet wipes för att dom tog bort dom värsta bruna fläckarna, och man kunde fortsätta rundan på stan igen.

På kvällen bjöd Elisa på en av hennes lite mindre vackra sidor. Hon var missnöjd med det mesta och gnällde hela eftemiddagen och vid läggdags var det dags för ett skrikkalas som inte gick av för hackor alltså. Jag tror att "övertröttheten" spelade en stor roll i det hela faktiskt. För att hon ska vara nöjd och glad och inte hinna bli så supertrött innan läggdags behöver hon sova en sväng mellan tre och fyra på dagen. Inte mellan ett och två som det blev igår för då blir det helt fel har vi märkt. Konstigt att det ska vara så precis för att det ska funka, men jag är ganska övertygade om att den lilla skillnaden är viktig för henne.
Hon somnade iallafall ganska precis klockan åtta, och jag var inte sen med att krypa ner i sängen jag heller. Somnade vid halv tio och sov till halv nio imorse. Det har aldrig hänt sen hon föddes så jag kan säga att jag känner mig riktigt utvilad idag. Tack ungen för att du sov hela natten, och tack pappan för att du klev upp med henne sju imorse.

Idag står storstädning som stor prio ett i min agenda. Inte det roligaste lördagsnöjet man kan syssla med men absolut nödvändigt, och eftersom jag har ett litet vilddjur här hemma är det en omöjlighet att göra när jag är själv med henne, så det måste alltså utföras när Jens är ledig och det faller naturligtvis på helgerna.
Hade faktiskt tänkt skicka iväg dom till Delsbo idag så jag kan få städa i lugn och ro. Är även väldigt sugen på att hänga upp mina fina nya gardiner som kom igår med posten, men då måste jag putsa fönstrena och det är jag mindre sugen på. Vi får väl se hur långt jag hinner idag.

På återseende!

Det här fick följa med oss hem igår. Hatar blixtkort men orkar inte knäppa några nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar